Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

Pretty Woman


Το Pretty Woman  με εντυπωσίασε για την σεναριακή του  αφέλεια  την φρεσκάδα  της πρωταγωνίστριας  την τεράστια εισπρακτική επιτυχία και ένα απαράδεκτο –κατά την αντίληψη μου- λάθος στο μοντάζ.

Το στόρι έχει ως εξής:.Μία δίμετρη νεαρή  καλλονή (Τζούλια Ρόμπερτς) κάνει πιάτσα στους δρόμους  αντί  να γίνει διάσημη μοντέλα μεγαλοβίζιτα και μετά ηθοποιός  να κάνει  κρουαζιέρα με μαφιόζους και κοκάκηδες σελέμπριτις   στα νησιά μας.Ο  κούκλος -καθόλου για τα γούστα μου- πάμπλουτος καραφλώρος επιχειρηματίας (Ρίτσαρντ Γκηρ ) την μαζεύει από το πεζοδρόμιο και την μεταμορφώνει σε καθώς πρέπει πόρνη μέσα σε μια εβδομάδα. Στο τέλος ,ανακαλύπτει πως ο έρωτας δεν χαμπαριάζει από κοινωνικούς  ρατσισμούς  αρκεί να ντύνεσαι κατάλληλα  και να συμπαθούνε την καλή σου ο μάνατζερ του ξενοδοχείου  το παιδί του ασανσέρ   και  η  πλύστρα  που δεν έπαιξε στην ταινία και καλά έκανε.

Σκηνές που με συγκλόνισαν:

A-Σκηνή στο μπάνιο


Ο Ριτς που δεν καπνίζει- πίνει στάλα αλκοόλ  ο ξενέρας,  παθαίνει υστερία όταν υποψιάζεται πως η Τσούλς  σνιφάρει κρυφά στο μπάνιο του. Την διώχνει σαν σκυλί που κατούρησε στο σαλόνι. Αυτή, αντί να τον ξεχέσει στα πεζοδρομιακά κάνει σαν 15 χρόνο που το μάλωσε ο μπαμπάς   γιατί το τσάκωσε να καπνίζει.Του δείχνει το οδοντόνημα της απολογούμενη που φροντίζει επιμελώς τα ούλα της. Αυτός νιώθει ενοχή για το λάθος του . (Την επομένη θα της δώσει ένα σκασμό λεφτά για ψώνια) Το οιδιπόδειο εμφανίζεται και θέτει τις βάσεις της σχέσης. Ο Αυστηρός πατέρας προστάτης οσονούπω  εραστής έρχεται και υπεραναπληρώνει την  έλλειψη πατρικού προτύπου  της  Τσούλς που την οδήγησε στην πορνεία.

 Β-Σκηνή πρωινού

Η Τσούλς με ολοφάνερη αμηχανία που δεν αναλογεί στο επάγγελμα της  παίρνει πρωινό  το οποίο περιλαμβάνει της Παναγιάς τα Μάτια κάτι που αποκλείεται να συναντά  εκεί που συχνάζει. Διαλέγει μόνο ένα κρουασάν,  που χλαπακιάζει   με ανοιχτό στόμα για  να πάρουμε μάτι την μασημένη τροφή. Στο επόμενο πλάνο το κρουασάν αντικαθίσταται από  ντόνατ. Και εδώ η απορία μου. Κανείς  από τους συντελεστές της ταινίας δεν το πρόσεξε;
Ο Ριτς της προτείνει να τον συνοδεύσει σε ένα σημαντικό  επαγγελματικό δείπνο με 2 δύσκολους πελάτες γιατί εντυπωσιάστηκε από την φινέτσα της.
Το γεγονός  πως η Τσούλς δεν  γνωρίζει  τι σημαίνει καρέκλα και πρώτο πιάτο, μιας και στο χωριό της έτρωγαν από την ίδια πιατέλα τα 
λουκάνικα με τα δάχτυλα των ποδιών, δεν έχει καμία σημασία για τον σεναριογράφο.

Γ-Σκηνή δείπνου

Η Τσούλς νιώθει την ανάγκη να κάνει τσίσα  της με το καλησπέρα σας. Διακόπτει   με απόλυτη φυσικότητα την συζήτηση των αντρών  για να ρωτήσει σαστισμένη που είναι η σαλάτα. (Νωρίτερα της παρέδιδε μαθήματα savoir vivre ο συμπαθής  μάνατζερ που του κατέστρεψε το μαντήλι με τις μύξες της.) 
 Ο Ριτς χαίρεται με την έξυπνη απορία της συνοδού του και  απαντά το ίδιο εξυπνα: ‘’θα ‘ρθει στο  τέλος’’ Αργότερα εκσφενδονίζει  ένα σαλιγκάρι  από το πιάτο της στον σερβιτόρο που στέκεται στο διπλανό τραπέζι. Ολοι χαίρονται με την κουλαμάρα της και κανείς τους δεν νιώθει ντροπή.

Στο μεταξύ  η κοντή ξεδοντιάρα συγκάτοικος της Τσουλς , επίσης τσούλα, ζει μέσα στη βρώμα με άπλυτα κατσαρολικά, κοιμάται σα μοσχάρα  με αρκουδάκια παραμάσχαλα  και μάσκα ματιών γιατί βαριέται να κλείσει τα πατζούρια η ανεπρόκοπη  τεμπέλα. Πάραυτα, χαίρεται που η φίλη της  τσίμπησε το κελεπούρι γιατί είναι καλόψυχη γκαντέμω και δεν κλείνει ραντεβού  με Εξορκιστή να την διαβάσει.

Δ-Σκηνή Όπερας

Το ζευγάρι παρακολουθεί  Όπερα από τις σπέσιαλ  γιατί ο Ριτς είναι λάρτζ και εκεί συνήθως πηγαίνει με το ιδιωτικό του τζετ  τις γκόμενες που ψωνίζει από το δρόμο. Η  Τσούλς δακρύζει συγκινημένη από  δέος γιατί έχει επίπεδο και προσεύχεται στο σύμπαν  να χαζέψει ο κόπανος με   την  δική της παράσταση. Αυτός  καμαρώνει που είναι ευαίσθητη  και το χάβει.

Η εβδομάδα τελειώνει   με αγκαλίτσες  στο κρεβάτι και εξομολογήσεις για το  παρελθόν  αλλά εμείς πήδημα να στανιάρουμε από την σάχλα δεν βλέπουμε. Ο Ριτς αποκαλύπτει στον κοντό γλίτσα συνεργάτη του πως βγαίνει με πουτάνα, για να τραβήξει το σενάριο. Η Τσούλς τρώει προσβολές και από τους δύο με το γάντι. Κάνει μιά να φύγει αλλά ξαναγυρνά γιατί ο Ριτς την παρακαλά και αυτή τον αγαπάει. Αργότερα  τρώει και μια μπούφλα  από τον κοντό επειδή   δεν του κάθισε. Ο Ριτς τον μπουζουριάζει  στέλνοντας τον  στα τσακίδια ενώ τον προειδοποίησε  να μην την αποκαλεί  πουτάνα γιατί είναι  δική του πουτάνα.
                                                     
 Φινάλε

   Η Τσουλς μεταμορφώνεται σε άχρωμη κυράτσα παρθενόπη  σε μια ύστατη προσπάθεια να κρατήσει την καλή της τύχη  και το παραδάκι. Ξεκαθαρίζει πως γουστάρει ρομάντζα πια αρνείται να σπιτωθεί σαν γκόμενα  β κατηγορίας  και ξεκουμπίζεται αξιοπρεπής με τα λεφτά στο χέρι. Ο Ριτς γίνεται  ακόμα πιο καραγκιόζης από αυτήν, παθαίνει στερητικό  στην βουβωνική  χώρα, το εκλαμβάνει για σύμπτωμα έρωτα, παίρνει την μαούνα με τον μαύρο σοφέρ του -γιατί  σε αυτές τις ταινίες αντιρατσιστικού χαρακτήρα οι σοφέρ είναι μαύροι-φτάνει στο σπίτι της, ξεκουφαίνει τους γείτονες μέρα μεσημέρι με τσίτα την Άρια ,  ξεπερνάει  με φτέρνισμα  την χρόνια  υψοφοβία - η αγάπη σκαρφαλώνει την εξωτερική   σκάλα- και της προσφέρει  λουλούδια από εκείνα τα  φτηνά.

1 σχόλιο:

  1. Μου είναι πλέον ξεκάθαρο: Δεν έχεις ιερό και όσιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή